Pierwszy superluksusowy jacht z technologią hydrofoil nosi nazwę Ghost i unosi się nad morzem: fascynujące

Szybowanie dwa metry nad wodą to nowy trend wśród właścicieli luksusowych łodzi.

Marka ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Foiler, wprowadza na rynek swoją pierwszą dużą prywatną jacht po sukcesie łodzi Spirit, 9,8-metrowej łodzi motorowej, która stała się jej najlepszą wizytówką. Podczas ostatniej edycji Abu Dhabi International Boat Show zaprezentowano Ghost, jacht o długości 28 metrów, który płynnie sunie po wodzie z prędkością do 40 węzłów, czyli około 74 km/h. Jego szerokość wynosi osiem metrów, gdy hydroskrzydła nie są rozłożone, ale gdy zaczyna unosić się nad wodą, osiąga 20 metrów.

Pływanie na hydrofoilach zapewnia nie tylko poziom komfortu niespotykany w żadnej innej „tradycyjnej” łodzi, zarówno pod względem wygody i braku wstrząsów na wodzie, jak i poziomu hałasu. Zapewnia również niezrównaną oszczędność paliwa dzięki mniejszemu tarciu, co wymaga mniej energii do osiągnięcia i utrzymania wysokiej prędkości przelotowej.

Jacht z włókna węglowego i tytanu

Niezwykle lekki kadłub z włókna węglowego i tytanu, a jednocześnie zaskakująco wytrzymały dzięki konstrukcji opartej na technologii lotniczej, pozwala Ghostowi bez problemu unosić się nad wodą z prędkością przekraczającą nawet 40 węzłów. Nie ma rozmiarów dużych jachtów przeznaczonych do długich rejsów, ale jego powierzchnia mieszkalna wynosi 133 metry kwadratowe, nie licząc kabin, do których należy dodać kolejne 52 metry kwadratowe pokładu zewnętrznego, co jest wymiarem nietypowym dla jachtów tej długości.

Wygląd zewnętrzny jest imponujący, kanciasty i zdecydowany, z wykończeniem w kolorze szarym i czarnym oraz metalicznym wyglądem. Zawiera ukryty system dźwigowy do łatwego i szybkiego rozłożenia skuterów wodnych lub łodzi pomocniczych. Duże przeszklone powierzchnie, od sufitu do podłogi na dwóch poziomach, pozwalają pasażerom cieszyć się niezwykłym poczuciem przestronności i panoramicznym widokiem na morze. Całe wnętrze zostało urządzone w minimalistycznym, ale ciepłym i przytulnym stylu, z wykorzystaniem najwyższej jakości naturalnych materiałów.

Nie wiadomo, jaki silnik będzie napędzał model Ghost, ale model Spirit posiada dwa silniki V8 Diesel o łącznej mocy 740 KM. Za konstrukcję modelu Ghost odpowiedzialna będzie firma inżynieryjna ENATA, również z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Rozpoczęcie produkcji pierwszych egzemplarzy planowane jest za półtora roku, a pierwsze dostawy do klientów mają nastąpić w 2029 roku. Cena nie jest jeszcze znana, ale biorąc pod uwagę, że Spirit, o długości 9,8 metra, kosztuje około miliona euro, Ghost, prawie trzy razy większy i znacznie lepiej wyposażony, powinien kosztować około czterech milionów.